Lokasi Blog Baru http://blog.rohaza.com

May 26, 2008

Kelebihan Adbrite BritePIc membantu tingkatkan trafik blog anda.

Dengan feature image search yang ada di Google Search Engine sudah semestinya kita manfaatkan untuk menarik pengunjung/pelawat ke blog kita...betul tak? Feature AdBrite BritePic ini membolehkan kita memasukkan TAG untuk gambar yang kita letak. Dengan adanya tag ini Google Search akan mengenali kita sesuai dengan tag yang kita masukkan.


AdBrite BritePic mempunyai ad code khusus untuk Blogger. Ertinya kita tidak perlu susah-susah membuat kod tambahan atau parsing ad code supaya valid.

Feature ini adalah cara mudah dan menyenangkan untuk cari duit, kerana kita bermain dengan image atau foto. Semakin POPULAR foto yang kita letak, semakin banyak pengunjung blog kita, semakin tebal poket/saku/kantong kita. Menarik tak?
Kalau sahabat belum pernah menggunakan AdBrite BritePic, saya berikan sedikit panduan untuk mendapatkan feature "gila" ini. :-) No more secret la!

Masuk ke http://www.adbrite.com/britepic/britepic_my_britepics.php menggunakan account adbrite anda.Kalu belum ada, kena register dulu la!

Setting BritePic di http://www.adbrite.com/britepic/britepic_settings.php
Terus pergi ke http://www.adbrite.com/britepic/britepic_generate_code.php untuk memasukkan kod lokasi image dan tag yang akan dibaca oleh Google. Ada syarat khas tentang image yang dibenarkan:
1. imej mestilah dalam format Jpegs sahaja.
2. Images smaller then 355px wide and 110px tall will not show ads.

Jangan lupa pilih Non-javascript version (for myspace, blogger, etc) kalau anda menggunakan Blogspot. Jangan Pilih Javascript. Sesuaikan ukuran gambar dengan memasukkan ukuran panjang dan lebar pada kotak yang tersedia.

Copy adcode. Paste di HTML code blog anda, atau masukkan sebagai embeded image within post.


Sekian untuk kali ini. Selamat mencuba.
Azza
http://lostbolos.blogspot.com

0 comments:

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template