Lokasi Blog Baru http://blog.rohaza.com

May 22, 2008

Petua Hebat Blogging - Penjana Duit (Recommended!)

Penjana Duit - Recommended!

Berikut adalah senarai bagi semua ad networks dan program
bersekutu(affiliate program) yang saya gunakan untuk menjana duit
secara online. Kesemua ini terpilih dari senarai yang exhaustive bagi
130 ad networks. Saya menggunakan kesemua networks berikut dalam satu
masa atau lain-lain dan kesemua ini "highly recommended". Kesemua ini
telah terbukti menyediakan khidmat atau sokongan yang bagus dan yang
paling penting, pembayaran yang tepat pada masanya.


Kontera ContentLink
Kontera ContentLink membenarkan anda membuat duit dari pengiklanan tanpa memberikan mana-mana "advertising spots". Teknologi mereka membaca post anda dan menukarkannya kepada perkataan-perkataan tertentu kepada iklan(ad). Perkataan yang dihighlightkan adalah "double underline" dan iklan akan keluar secara pops up apabila anda meletakkan pointer mouse(mouse over) ke atas perkataan tadi. Biasanya Kontera meletakkan syarat di mana blog/site anda mempunyai sekurang-kurangnya minimum 500,000 page views setiap bulan sebelum ianya diterima untuk menyertai program ini.

Text Link Ads
Text Link Ads salah satu kegemaran saya bagi ad networks. Mereka membantu saya menjana duit online dengan menjual text links yang anda dilihat dibahagian "Featured Sites". Links menawarkan advertisers traffic dan search engine benefits dan pembaca tidak nampak secara kasar kesemua itu kerana mereka bukan intrusive. Harga link anda di setkan oleh Text Link Ads dan adalah berdasarkan kepada Alexa, Google PageRank, bilangan subscriber bagi RSS dan lain-lain faktor.

Google Adsense
Jika anda tidak tahu apa Google AdSense, anda sebenarnya tinggal di bawah batu. Ini sudah semestinay wajib jika anda mahu membuat duit dari blog. Google memaparkan teks yang ringkas dan imej iklan pada blog anda yang ditujukan khusus kepada tentang apa yang anda tulis. Join Google AdSense.

Sekian untuk kali ini. Post akan datang saya akan kupas tajuk "Tips-tips Blogging bagi Orang Baru/Beginner"

Jumpa lagi!
Azza
http://lostbolos.blogspot.com

0 comments:

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template